Friday, 11 May 2012

8 5 5 7

Assalaaaamualaikum..~!!

'Lapan Lima Lima Tujuh'.. '8557'.. Apakah..?
Kenapa mesti nak hitamkan..?

Tu laa nombor kereta aku. Nombor ni memang aku beli. So apa istimewa sangatnye pun dengan nombor ni..? Ada apa dengan nombor..?

Masa kecik2 dulu, aku pernah cakap kat mak yang aku nak beli nombor ni untuk kereta aku bila dah besar nanti. 

Mak terkejut. Mak tanya, kenapa aku nak nombor tu..?

Aku pun explain laa, '85' tu adalah tahun lahir aku. '57' lak tahun lahir mak aku. So jadilah '8557'. Mak terkejut tadi tu lak kenapakah..?

Mak pun bagitau, nombor yang aku nak tu sama dengan apa yang arwah ayah aku pernah cakap gak dulu.

Apa kaitan '8557' dengan arwah ayah..?

Rupa2nya nombor tu sama dengan tarikh lahir arwah ayah, 8 Mei 1957.

Ooo...

Maka, itulah rahsia di sebalik nombor '8557'.

85 dan 57

8557

Kenapa tetiba nak tulis cerita pasal '8557'..? Sebab kelmarin kan 8 Mei :) Lambat sikit mengupdate blog.

Ok tu je.
Sekian, wassalam..~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...