Monday, 14 May 2012

Manchester United 19 - 3 Man City

Assalaaaaamualaikum..~!!

Tahniah Manchester United sebab berjaya dapat tempat ke-2 dalam Liga Perdana Inggeris musim 2011/2012. Walaupun berjaya kumpul 89 mata, sama dengan Man City tapi rezeki lagi memihak kepada pasukan jiran tu sebab kelebihan perbezaan gol yang besar. So tamatlah persaingan liga yang teramatlah sengit dalam tempoh sembilan bulan ni.

Aku xtengok pun game malam tadi sebenarnya. Aku yakin MU akan menang game terakhir diorang lawan Sunderland tapi aku xberapa nak yakin dengan kemampuan QPR untuk buat kejutan kat Man City. Walaupun xtengok tv, aku still follow score update kat Soccernet. Aku check result sampai half time je, kira2 kol 11 mlm. Time tu, Man City & MU dah lead lawan masing2 1-0. So, xpe laa. Aku pun dah penat sangat, baru je balik dari Labuan, then decide untuk terus tdo.

Kol 1 pagi Musyrif Ziqri menangis dalam baby cot dia. Aku terjaga. Aku pun tepuk2 la dia. Sambil tu, tangan sebelah lagi terus capai iPad kat bawah katil & bukak Soccernet. Berdebar2 gile. Dup dap dup dap.

Adoyai, Man City menang 3-2 daa. As expected tapi xde laa aku expect perlawanan akan sangat fight macam ni. Then aku check detail game tu, terperanjat gile bila aku baca yang Edin Dzeko score pada minit ke-90+2, then Sergio Aguero lak score pada minit ke-90+4. What..????? Giler argh..!!

SENARAI JUARA LIGA PERDANA INGGERIS
1992–93
Manchester United
1993–94
Manchester United
1994–95
Blackburn Rovers
1995–96
Manchester United
1996–97
Manchester United
1997–98
Arsenal
1998–99
Manchester United
1999–00
Manchester United
2000–01
Manchester United
2001–02
Arsenal
2002–03
Manchester United
2003–04
Arsenal
2004–05
Chelsea
2005–06
Chelsea
2006–07
Manchester United
2007–08
Manchester United
2008–09
Manchester United
2009–10
Chelsea
2010–11
Manchester United
2011–12
Manchester City


So inilah adat pertandingan. Ada yang kalah, ada yang menang. Kadang2 MU kat atas, kadang2 MU boleh jadi kat bawah gak. Kalah sekali, xbermakna akan kalah buat selama2nya. Usaha lagi MU next season..~!! :)

Kemenangan Man City malam tadi buat aku teringat balik kemenangan MU dalam Liga Juara-juara Eropah pada tahun 1999 mengalahkan Bayern Munich. Skrip yang hampir sama, cuma beza pada jaringan. MU menang 2-1 dengan kedua2 gol MU pun dijaringkan pada masa kecederaan. Haha. Baru sekarang kita rasa apa yang peminat Bayern Munich rasa 13 tahun lepas :p


Kejayaan Man City ni gak buat aku teringat pada Chelsea yang menang liga pada musim 2004/2005. Skrip yang hampir sama gak, sebab time tu Chelsea menang selepas seronok shopping sakan player star hasil duit poket jutawan Roman Abramovich yang dah beli kelab London tu. La ni Man City lak yang ada duit super duper banyak melampau daripada poket owner dia, Sheikh Mansour. Ya habibi ya maulana, banyak betullah duit ente. Ana rasa lepas ni ente boleh cuba beli Cristiano Ronaldo dengan Lionel Messi laa plak. Diorang kata je xnak pindah kelab tapi kalau tuan Sheikh boleh offer gaji RM500,000++ £500,000++ seminggu, tergugat gak iman diorang tu nanti. Hahaha.

Bagi MU lak, aku harap season ni jadi pengajaran & pengalaman paling bermakna buat semua player especially yang muda2 macam De Gea (21), Jones (20), Smalling (22), Rafael (21), Cleverly (22) & Welbeck (21). Baru kita semua tau betapa bernilainya setiap gol yang dijaringkan. Baru kita tau betapa ruginya setiap satu gol yang dilepaskan. So next time, jangan celebrate lagi lepas score gol. Terus g kutip bola, letak kat tengah padang & ready untuk next attack :)

Then, aku nak kongsi gak cerita pasal pagi tadi. On the way aku nak g keje, menempuh sejam perjalanan, telinga aku pun dengar radio yang kecoh dengan kisah kekalahan MU ni. Panas hati tu panas gak tapi cuba gak terima dengan senyuman :))))))) Aku tau, aku yakin, aku pasti, aku very the sure laa yang 99% orang yang mengutuk, menghina, mencaci & mentertawakan MU ni bukannya penyokong Man City pun. Diorang ni samada penyokong kelab2 lain yang dah lama xmenang liga ataupun golongan yang memang sentiasa bencikan MU. Haha.

Ada gak fans MU yang cuba back up team, ada gak yang nampak sangat rasa bengang dia sebab marah MU kena kutuk. Macam2 perangai. Haha. Xpe laa, kalau 'berdebat' macam ni, sampai bila pun xkan habis. Biar result kat padang yang jadi pengukur. Cuba lagi next season, kalau ada rezeki, dapatlah menang liga tu balik :)


MU masih power & tetap power. Arsenal ketinggalan 19 mata belakang MU, Chelsea ketinggalan 25 mata belakang MU, Liverpool lak ketinggalan 37 mata belakang MU. Hahaha.

Kesimpulannya, aku tetap sokong MU.
GGMU.



Wassalam..~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...