Sunday, 29 December 2013

Top 5 Entri Hangat Tahun 2013

Assalaaaamualaikum..~!!

Dah lama aku nantikan saat ni. Rasanya masa hujung tahun ni laa paling sesuai untuk aku menulis pasal ni. Bulan Disember tahun lepas pun aku dah tulis cerita macam ni - klik SINI. So sekarang jom kita tengok senarai 5 entri yang paling hangat dalam Diari Papa Deh ni sehingga sekarang. Terujanya aku. I love statistics ;)

No. 5:

Entri ni jatuh daripada tangga pertama tahun lepas. Meskipun bilangan pembaca makin bertambah dalam tempoh 12 bulan ni, iaitu kenaikan daripada 2,907 pageviews kepada 5,844 pageviews tetapi masih tidak mampu mengekalkan kedudukannya di takhta carta. Mula dipublishkan pada 4 Jun 2012 dan telah dikomen banyak kali oleh orang ramai sebab ingat aku ni ejen rumah kot, entri ini akan terus 'garang' digoogle oleh orang ramai.

No. 4:


Pertama kali memasuki carta. Entri ni mengisahkan pengalaman kitorang bercuti ke Bandung, Indonesia yang memang happening. Satu kesimpulan yang aku dapat buat adalah kebanyakan orang memang gemar merujuk kepada perkongsian kisah percutian orang lain sebagai panduan untuk mengatur percutian masing-masing. Diterbitkan pada 4 Februari 2013, kini entri ni telah berjaya menerima 11,191 pageviews.

No. 3:


Satu lagi kisah percutian kitorang yang menjadi bacaan orang ramai. Sabah merupakan antara lokasi percutian dalam negara yang paling best bagi kitorang. Pakejnya lengkap sebab ada kedua-dua kawasan pergunungan dan laut yang awesome! InsyaAllah kalau ada rezeki, nak kembali bercuti ke Sabah lagi. Di kalangan top 5 tahun 2013, entri ni merupakan entri yang paling terkini aku publishkan iaitu pada 26 April 2013. Selain mencapai 13,978 pageviews sehingga kini, entri ni juga mencatat rekod peribadi tersendiri dengan bilangan komen paling banyak iaitu berjumlah 26 komen!

No. 2:

Banyak-banyak pulau kat Malaysia, rasanya Pulau Langkawi merupakan lokasi percutian pulau yang paling famous di kalangan rakyat Malaysia agaknya. Selain faktor nak mandi laut, Pulau Langkawi juga terkenal dengan zon bebas cukainya. Selepas dipublishkan pada 20 Mac 2013, ia telah menerima sebanyak 16,005 pageviews.

No. 1:


Berikan tepukan gemuruh kepada juara kita yang baru dengan rekod bacaan yang amat sangat tertinggi gila iaitu 26,952 pageviews..!! Woohoo, jauh meninggalkan pesaing-pesaingnya dan aku tak rasa ada entri yang mampu menandinginya lagi buat masa ni. Bukan saja entri ni paling top untuk statistik pageviews kategori "all time", malah ia juga entri paling top untuk bulan ni (3,982), minggu ni (789), 24 jam ni (93) dan 120 minit ni (10). Terbaek. Hasil kajian pasaran harga coklat yang sedap-sedap kat Langkawi berbanding harga di sekitar Putrajaya, maka wujudlah entri yang meleTOP ni. Syabas Jedeh, syabas.

Ok, selesai. Jumpa lagi tahun depan. Bye 2013.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...