Friday, 28 September 2012

Gopinath Jayaratnam

Assalaaaamualaikum..~!!

3 hari lepas, BIL share gambar ni kat Facebook.


Aku memang terkejut baca status ni. Korang boleh baca sendiri kan apa yang tertulis. Melampau. Lepas tengok benda ni, aku pun terus cari FB Gopinath Jayaratnam. Ada 1 je status terkini yang sempat & boleh aku baca. Kata si Gopinath ni, FB dia kena hack, ada orang ceroboh masuk & tulis status menghina Allah & Nabi Muhammad. Waalahu'alam.

2 hari lepas, aku nampak gambar ni lak kat FB.


Adei, dahsyat betul. Habis rumah & kereta Gopinath kena serang. Ada orang komen bagitau yang Gopinath sekeluarga dah diselamatkan oleh jiran tetangga. Ada gak orang komen bagitau Gopinath kena tahan dengan polis untuk soal siasat. Waalahu'alam.

Hari ni, aku cuba buka FB Gopinath Jayaratnam sekali lagi tapi tak jumpa lak. Sama ada dia dah tutup akaun atau deactivate. Entah laa. Sebaliknya apa yang aku jumpa bila search nama dia adalah semua page & group ni.
  • Bunuh Gopinath Jayaratnam (309 likes)
  • Gopinath Jayaratnam Penghina Nabi Muhammad S.A.W (424 likes)
  • Rejam Sampai mati Gopinath Jayaratnam menghina nabi Muhammad S.A.W (141 likes)
  • Kami Bantah Penghinaan Gopinath Jayaratnam Terhadap Nabi Muhammad (994 likes)
  • Anti Gopinath Jayaratnam (281 members)

Kalau betullah Gopinath Jayaratnam ni yang menulis status keji tu & kalau betullah apa yang orang kata yang Gopinath memang suka cari masalah dari dulu lagi, dia memang teruk & patut dihukum. Mana boleh terima kalau ada orang yang mengutuk agama Islam.

Tapi aku tak setuju dengan 'hukuman' yang dia dah terima sekarang macam kat gambar atas ni tanpa dipastikan sama ada memang betul dia bersalah. Siapa korang untuk menghukum dia dengan segala bentuk kekerasan macam ni..? Kenapa tak guna saluran yang betul..? Buat laporan polis, disiasat & diadili.

Macam mana kalau Gopinath Jayaratnam ni jujur sebenarnya, memang bukan dia yang tulis status menghina Allah & Nabi Muhammad..? Siapa nak tanggung kerugian harta benda & segala bentuk tekanan yang dia hadapi..?

Hadui, menegakkan Islam bukan dengan cara kekerasan je semata-mata.

Tips tambahan: jangan lupa logout FB bila dah habis guna, takut kena hack lak.

Waalahu'alam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...