Wednesday, 29 August 2012

Raya Bersama Musyrif Ziqri

Assalaaaaaamualaikum..~!!

Musyrif Ziqri meraikan Aidilfitri pertama dalam hidupnya kat Masjid Tanah, Melaka.

Hari Raya pertama. Ziqri sempat beraya kat 7 rumah je memandangkan waktu kami keluar bertembung dengan waktu dia biasanya tidur. Ziqri dah berusaha sedaya upaya untuk menahan mata daripada terlelap tapi apakan daya, tewas juga akhirnya.

0715 - mata celik; 0730 - breakfast; 1030 - bersiap nak pergi beraya
1100 - beraya & makan
1130 - beraya & makan lagi
1145 - beraya & tidur
Hari Raya kedua. Ziqri ziarah kubur arwah atuk, moyang & saudara-mara sebelum balik kampung kat Jenjarom, Selangor. Masa tidur sekali lagi menjadi cabaran terbesar. Jadi pada hari ni Ziqri sempat beraya kat 7 rumah gak. Sayangnya tak sempat nak ambil gambar keluarga, sedondon baju biru.

Hari Raya ketiga. Sambutan raya Ziqri diteruskan lagi ke 5 buah rumah. Seronok Ziqri jumpa kereta mainan. Nak ke..? Otw balik rumah, lalu depan Klinik Kesihatan Kampung Bandar. Kalaulah Mama Eta dapat pindah kerja sini best gak. Berdoa je la. Amin.


Tema warna hitam























Rupa macam mama, hensem macam ayah
Keterujaan melampau

























Itulah kisah hari raya Ziqri kali ni. Inilah juga pengalaman pertama Mama Eta & aku beraya sebagai mama & ayah =)

Akhir kata, kami sekeluarga ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin kepada semua yang membaca entri ni.

Sekian, wassalam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...