Wednesday, 8 August 2012

Aku Bukan JuJed, Aku PTDeh..

Assalaaaaamualaikum..~!!

Cantik tarikh hari ni, lapan haribulan lapan. Tapi empat tahun lepas lagi cantik tarikhnya, 08/08/08. Nak lagi cantik, tarikh ni adalah tarikh konvokesyen aku masa kat UM dulu.








Tarikh 08/08/08 ni gak, 1st time mak & Nenek Siti jumpa girlfriend aku :p



Aku ambil jurusan Kejuruteraan Awam. Mula belajar tahun 2004 & tamat belajar tahun 2008. Empat tahun yang solid, tak repeat ok..! (hampir kena repeat 1 paper sebenarnya)..

Sekarang korang tanya je laa apa pun soalan pasal civil engineering kat aku. Nak bina rumah..? Jambatan..? Jalan raya..? Design konkrit..? Timber..? Semua tu petik jari je laa. Hoho. Petik jari je laa yang aku mampu sebab semua knowledge tu aku dah takde :( Sadis

Selepas 4 tahun grad, aku cuma pernah bergelar jurutera selama 1 1/2 bulan je. Tu pun jawatan kontrak kat JKR. Aku kerja kat Cawangan Jalan, Luar Bandar. Merasa laa pergi tengok site kat Bentong & Baling. Tu je laa. Tapi syukur laa gak merasa bergelar jurutera.

Aku stop kerja kat JKR sebab dapat tawaran yang lagi baik untuk skim PTD.


Kadang-kadang tu bila nampak kerja-kerja construction, tak kisah laa buat bangunan atau buat jalan raya, aku teringin gak nak join. Tapi apakan daya. Sijil konvokesyen pun dah tak laku kot. Haha.

Apa pun, hidup mesti diteruskan..! Aku sekarang PTDeh, bukan lagi JuJed =) Bersyukur dengan rezeki yang diperoleh & berusaha lagi untuk meraih lebih kejayaan.

Akhir kata, selamat ulangtahun konvokesyen kawan-kawan yang sama konvo pada tahun 2008 umumnya & khususnya pada 08/08/08 & selamat maju jaya dalam bidang korang masing-masing..~!!

Sekian, wassalam.

2 comments:

  1. kita serupa... aku PTDen, bukan JuKen

    cuma aku pernah merasa pelbagai jawatan jurutera. Manufacturing Engr, Design Engr, Project Engr. Masuk civil jap, Project Planner construction.

    lama gak 2000-2009. skang petik jari, berbunyi skit2 je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pun, tetap bersyukur dapat jadi PTD :)

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...