Thursday, 29 August 2013

Jamuan Raya / Majlis Perpisahan / Majlis Sambut Menantu Bahagian I&P

Assalaaaamualaikum..~!!

Hari ni office lama aku buat Jamuan Raya / Majlis Perpisahan / Majlis Sambut Menantu. Maka berkumpullah kitorang beramai-ramai termasuklah semua 24 warga I&P, 4 ex-I&P yang belum pernah diraikan lagi dan seorang menantu baru. Meriah yang amat..!

Sempena jamuan ni, aku dengan bermurah hatinya bawa NaLeReKe dari rumah. Apakejadahnya NaLeReKe tu..? Hahaha. NaLeReKe adalah singkatan kepada Nasi Lemak Rendang Kerang :p Aku dapat idea untuk bagi nama tu masa tengah memandu ke office pagi tadi. NaLeReKe ni aku order kat akak ipar je. Sedap..!! Btw, surprisingly bila aku check dengan officemate yang berbangsa India, memang wujud perkataan yang bunyinya macam NaLeReKe yang membawa maksud SEDAP. Hoho sesuai sangatlah tu.





Pada majlis ni, aku dapat hadiah istimewa, tali leher daripada warga I&P. Betullah kata ustaz / ustazah, kalau kita murah hati untuk memberi, Allah pasti akan murahkan rezeki kita untuk menerima juga. So bila difikirkan balik, 23 bungkus nasi lemak dibalas dengan sehelai tali leher Bonia, not bad laa kan? Alhamdulillah. Terima kasih I&P..!

Gambar semasa tengah menulis cerita ni


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...