Monday, 26 August 2013

Open Housessssss

Assalaaaamualaikum..~!!

Sebelum aku mulakan cerita sebenar, biar aku kongsi dulu di sebalik tabir kenapa lama sangat aku tak menulis. Sejak aku bertukar ke office baru, fokus aku pada kerja telah meningkat gara-gara terlalu banyak dokumen/ kertas kerja yang perlu diselesaikan. Berbeza dengan office lama, aku masih ada masa lagi untuk menenangkan fikiran sambil mendapatkan idea-idea bernas untuk menghasilkan karya yang bermutu :p Pada waktu malam pun aku masih tak berpeluang nak menulis sebab Ziqri. Dia pantang nampak iPad ni. Dengan lemah-lembutnya dia akan request nak tengok, tengok, tengok, sebelum dia menguasai iPad ni untuk main game. It's ok son, ayah memang kisah tapi tak marah pun.

Ok, jom kita sambung cerita Syawal 1434H kitorang. Weekend kitorang yang lepas (10 & 11 Syawal) dipenuhi dengan aktiviti beraya kat rumah kawan-kawan dan saudara-mara sekitar Ampang, Subang Jaya, Gombak dan Setapak. Btw, rumah kat Setapak tu rumah lama aku dan ini kali pertama aku kembali ke sana sejak berpindah ke Putrajaya 12 tahun yang lepas. Nostalgia gile! Di samping tu, kitorang juga meluangkan masa weekend lepas dengan pergi kenduri kahwin dan beli Galaxy Tab. Eh tetiba je.

Pada weekend kali ni lak (17 & 18 Syawal), aktiviti raya kitorang bertambah meriah. Emak jemput saudara-mara untuk makan-makan kat rumah. Secara tersiratnya juga, inilah open house terakhir kitorang kat rumah ni sebelum berpindah keluar (T.T) Ramai yang datang, dari pukul 12.00 tgh sampailah ke 9.00 mlm. Kawan-kawan aku tak jemput ye, sebab ni event emak aku. Hehe. Hari Ahad pula, kitorang keluar mencari-cari rumah untuk diduduki selepas ni kat sekitar Putrajaya, Seri Kembangan dan Bangi, beraya kat rumah Datin (bos lama aku) dan Pn. Sarah (bos baru isteri).





Makan, makan dan makan sampai perut jadi buncit. Mama Eta ada check up hari Selasa ni. Risau sebab berat dah naik lebih 4 kg dari check up sebelum ni pada bulan lepas.

Oh, ada satu cerita pasal Ziqri. Semua orang yang jumpa budak hensem tu weekend ni sangat terkejut melihat dia. Ada kesan lebam yang sangat besar kat sepanjang area belah kiri hidung dia. Actually dia terjatuh kat bucu katil minggu lepas. Teruk gak sampai berdarah hidung, pecah bibir, bengkak dan lebam. Tapi sekarang kesan tu dah makin baik walaupun masih belum hilang sepenuhnya. Macam mana boleh terjatuh? Dia tengah berjalan masuk ke dalam bilik dan kakinya tersadung pada karpet, lalu tersembam ke bucu katil. Haduiii......


Ok laa, rasanya itu je cerita yang nak dikongsikan kali ni. Jangan lupa baca bismillah bila makan kat rumah terbuka. Wassalam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...