Thursday, 1 August 2013

Klinik Kesihatan Telok Panglima Garang

Assalaaaaamualaikum..~!!

Alhamdulillah, selesai sudah urusan pertukaran tempat kerja Mama Eta. Setelah melalui 48 jam yang begitu mencabar, akhirnya hasrat Mama Eta untuk bekerja di daerah Kuala Langat tercapai. To be more specific, kat Klinik Kesihatan Telok Panglima Garang. 


Mama Eta akan mula bekerja di klinik baru ni mulai 2 Ogos (Jumaat). Kebetulan lak serentak dengan tarikh aku berpindah ke tempat kerja yang baru. Huhu. Pada awalnya Mama Eta bercadang nak tangguh kerja untuk 2 minggu lagi sebab nak bercuti raya dulu tetapi setelah difikir-fikirkan semula, kerja je laa terus. Harap-harap takde masalah laa nak cuti raya nanti. Aminnnn. 

Terima kasih kat warga kerja Jabatan Kesihatan Negeri Selangor, Bahagian Perkhidmatan Farmasi dan PKD Kuala Langat yang sangat friendly untuk membantu Mama Eta khususnya dalam urusan rayuan pertukaran tempat kerja. 

Sebenarnya, kitorang dimaklumkan pada 2 hari lepas yang Mama Eta akan ditempatkan kat Hospital Ampang. Hasil perbincangan dengan pihak berkenaan, kitorang dah sediakan surat rayuan awal-awal untuk mohon pertukaran tempat kerja. Syukur sangat-sangat bila person in charge bersetuju dengan permohonan Mama Eta ni. 

Walaupun elaun COLA kat tempat baru ni dikurangkan dari RM300 kepada RM150 je tapi masih untung gak sebenarnya. Kalau dulu kena drive 50 km sehala setiap Isnin-Jumaat ke tempat kerja, sekarang 5 km je. Kalau dulu kena bayar tol lebih RM10 sehari, sekarang tol percuma :) 

Semoga keputusan berpindah ini bermanfaat dan terbaik buat kitorang sekeluarga. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...