Thursday, 5 September 2013

Happy 2nd Birthday Musyrif Ziqri

6.16 pg, 5 Sept 2013, Khamis. Genap 2 tahun usia Ziqri.

Perasaan bercampur-baur bila melihat Ziqri hari ni. Gembira dan syukur dikurniakan anak yang sihat, aktif, ceria serta menghiburkan. Tapi di satu sudut lagi, rindukan saat-saat manja Ziqri sejak 24 bulan yang lalu. Masa itu takkan kembali lagi, hanya tersemat dalam memori diri sendiri. Apapun, hidup mesti diteruskan. Hadapi segala cabaran dan dugaan dalam hidup ini dengan ketabahan. Nikmati setiap detik yang Allah izinkan untuk bersama insan-insan tersayang dengan penuh kesyukuran.

Wah, aku sangat berfalsafah lak tetiba! Lantaklah, tu perasaan ikhlas daripada seorang ayah yang juga merupakan seorang anak dan suami :p

Hari ni aku kerja macam biasa. Mama Eta pun tak ambil cuti rehat macam last year sebab segan-segan lagi kat tempat kerja baru ni bila kerap sangat bercuti. Tapi kerja tak menghalang kitorang untuk meraikan ulangtahun kelahiran Ziqri yang ke-2. Seperti tahun lepas, majlisnya biasa-biasa je. Cukuplah sekadar belanja makan beramai-ramai ahli keluarga merangkap jiran tetangga kira-kira seramai 30 orang. Antara menu makanan hari ni adalah sate, nasi impit, bihun goreng dan kek.


our Musyrif Ziqri


Adakah Ziqri takut api?
Take 5 jap

Peace Yo!
Oh, tak dilupakan pada tarikh 5 September ni juga, genaplah 13 tahun arwah abah mertua meninggal dunia. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Al-Fatihah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...