Thursday, 20 March 2014

Kedai Makan Upin & Ipin

Assalaaamualaikum..~!!

Kedai Makan Upin & Ipin not bad gak rupanya ye. Huhu.

Sejak mak dah berpindah rumah kat Bangi ni, agak kerap gak kitorang melalui depan kedai ni. Tiap kali lalu, mesti akan cakap kat Ziqri ada Upin Ipin kat situ. Setakat cakap je laa, perginya tidak gak. Haha. So pada 16 Mac 2014 (Ahad), terbuka laa plak hati aku nak bawa famili terutamanya Ziqri yang minat sangat dengan Upin Ipin ni untuk lunch kat sana.

Teruja betul Ziqri setibanya kitorang kat depan kedai tu. Bila dah masuk dalam kedai, makin rambang mata dia tengok hiasan dalamannya yang penuh dengan watak-watak Upin, Ipin dan kawan-kawan. TV pun tayang cerita Upin Ipin tanpa henti.

Makanan kat kedai ni agak sedap gak. Sebelum ni aku bayangkan makanan yang dijual macam ibarat 'nasi putih + ayam goreng' je. Rupa-rupanya sangkaan aku tu jauh meleset. Haha. Ziqri pun makan dengan sangat berselera. Mungkin dia betul-betul percaya kata-kata kitorang yang kononnya makanan tu dimasak oleh Kak Ros.

Nasi Putih & Cencaru Sumbat

Nasi Putih & Daging Black Pepper

Nasi Ayam BBQ

Roti Milo

Pop Corn? Haha


Selain makanan, turut dijual kat kedai ni adalah merchandise Upin Ipin. Kitorang belikan Ziqri sepasang jersi bola sepak Malaysia nombor 14 yang tertera nama Ipin kat belakangnya. Naik je kereta lepas tu, terus dia minta nak pakai dan pakai lagi pada malam tu dan pakai lagi pada malam esoknya. Suka bebenor.

InsyaAllah kitorang akan kembali lagi ke Kedai Makan Upin & Ipin. Semoga business korang bertambah baik.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...