Friday, 11 October 2013

Apa Cerita..?

Assalaaaaamualaikum..~!!

Aku teringin nak berkongsi macam-macam cerita yang berlaku semenjak2menjak ni tapi susahnya nak dapat ruang dan masa...

14-15 September: Kitorang sekeluarga pergi Taiping untuk meraikan majlis kenduri kahwin sepupu kepada sepupu aku :) Adalah dalam 4 kereta berkonvoi ke arah utara dan kitorang bermalam kat rumah homestay. Seronok bila dapat berkumpul ramai-ramai ni. Sempatlah juga kitorang pusing-pusing sekitar pekan Taiping tu. Aku suka tengok rekabentuk bangunan kat sana yang masih mengekalkan ciri-ciri klasik, termasuklah bangunan McD..!

Helo Taiping..~!!
26 September: Mama Eta ada appointment kat Hospital Putrajaya untuk follow up keadaan tangan kanan dia. Besar harapan kitorang minta-minta supaya semuanya dah ok dan tak perlu lagi bersimen dan beranduh. Sayangnya harapan tak kesampaian sebab tangan Mama Eta masih tak ok dan perlu extend lagi MC + bersimen + beranduh untuk 3 minggu lagi.

26-28 September: Serangan angin yang melampau kat Mama Eta gara-gara makan 2 ulas nangka/cempedak. Susah aku nak recall balik kejadian selama 2 hari ni. Apa yang pasti, keadaan Mama Eta sangat kritikal dalam tempoh 48 jam ni. InsyaAllah kejadian ni akan jadi iktibar kepada kitorang di masa akan datang.

29 September: Gotong-royong cuci rumah sewa emak. Bila rumah dah bersih, baru boleh pindahkan barang sikit demi sikit. InsyaAllah minggu depan kitorang akan berpindah secara besar-besaran. Bubbye Presint 16 ;(

Rajinnya Ziqri :)
4-6 Oktober: Aku bawa family ke Bukit Fraser sebab office aku buat kursus team building. 1st time ni kitorang ke sana. Jalannya boleh tahan bersimpang-siur. Cuaca kat atas bukit tu pun tak terlalu sejuk tapi tak panas sangat gak. Aktiviti team building best. Pada masa yang sama, membantu gak aku untuk mengenali officemate dengan lebih dekat.

Kecik je pekan Bukit Fraser ni..
Aku belikan novel ni untuk teman Mama Eta masa aku berkursus
9-10 Oktober: Aku dilantik sebagai salah seorang panel temuduga untuk jawatan Pembantu Am Pejabat (PAP) Gred N1 kat office aku. Seronok gak dapat peluang ni. Macam-macam ragam manusia yang aku jumpa. Kesian ada, kelakar pun ada. InsyaAllah kalau ada rezeki korang, dapatlah jawatan tu.

10 Oktober: iPad aku tetiba je tak boleh online. Rupa-rupanya kuota internet 4G dah habis dalam tempoh seminggu je..! Terima kasih Ziqri sebab pasang video youtube dalam diam-diam. Wuuuu ;(

TAMAT

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...