Sunday, 26 February 2012

Ooo Mak Aii...!!!

Assalaaaaamualaikum..~!!

Haha, aku kembali menulis..!! Lama yang teramat sangat since last time aku mengarang cerita. 7 Januari sampailah ke hari ni, hurm, mau 50 hari gak tu. Kesian korang, sure ternanti-nanti kisah terbaru aku & family :p

So far aku sihat je. Mama Eta pun sihat & bertambah-tambah cantik (pheeewit~!!). Baby Ziqri pun sihat tapi kekadang tu sakit gak macam gatal-gatal, demam, selsema, batuk. Kesian...

Ok sekarang masuk cerita Kursus DPA. Dalam tempoh kehilangan aku ni, aku dah settle 5 modul dalam masa 7 minggu. So jom layan rumusan modul-modul tu berserta gambar-gambar yang terpilih. Hohoho..


1. Modul Disiplin & Ketahanan Diri (Wataniah)

Modul ni kena 4 minggu, dari 9 Januari sampai 5 Februari 2012 kat Pusat Latihan Asas Tentera Darat (PUSASDA), Port Dickson. Alhamdulillah, henset xkena rampas seperti ramalan awal. Cuma ada gak laa adegan yg xdiingini pasal henset ni time kat sana. Xleh nak cerita, panas sangat. Outing pun dapat gak dua hari, minggu pertama & ketiga. Aktiviti best, menarik. Walaupun ada masalah-masalah kecik tapi kita tutup laa sebelah mata.

wau ta nun ya alih ha

Haruslah botak

Arena & Asrama

Stadi Stado Stido

Exam.. Boleh bincang, xboleh tiru
  
M16

Apa motif?

Lapang Sasar

Smartism

Plak Menembak.. Aku kalah kali ni

Beg besar, bawa masuk medan

Yes, merdeka!!

Serang Hendap

AAAAAAA!!!!!

20 butir peluru sedia untuk ditembak tuan!!
Penat gile buat Persembahan Penutup

Gambar kenangan dengan kenderaan tu

Atas kenderaan tu

Kat pintu kenderaan tu

2. Minggu Refleksi

Cuti..!! Haha. Refleksi ni ibarat minggu cuti utk kitorang semua. Diberi pelepasan selama seminggu tapi pada masa yang sama ada laa assignment yang nak kena siapkan. So pandai-pandailah kena bagi masa kan. Aku & family spent 2H1M kat Cameron Highlands. Percutian pertama since Ziqri lahir. Cerita lagi detail, korang boleh baca kat SINI.


3. Modul Keselamatan & Pertahanan Negara

Hambar. Kelas. Xde cerita & xde gambar pun.

4. Modul Hubungan Antarabangsa & Hal Ehwal Luar Negeri

Modul ni best gak. Dalam tempoh seminggu tu, dua hari pertama buat kelas kat Institute of Diplomacy & Foreign Relations (IDFR) Malaysia. Ada gak diselitkan slot executive talk by Tun Dr. M. Then penghujung modul, kitorang g Singapore utk study visit ~ Suruhanjaya Tinngi Malaysia @ Singapore & Civil Service College Singapore.

IDFR

Xtau nak tulis apa
 
Talk by Tun Dr. M

Sonok sakan nak g obesi

Mcm best je keje kat sini

Next station, CSC (bukan SCS ye)

Bgnn CSC yg menarik

Tingginya aku / tinggikah aku?

Signboard pun jadi laa, nampak style Singapore tu..

50 dollar = RM120

Lupa nama bgnn tu..

Pose wajib

Eskrim Eskrim

Singa kecik

G Singapore, beli perfume je le
So after this tinggal 5 minggu je lagi nak habis DPA. 3 minggu utk Kajian Lapangan & 2 minggu utk minggu sintesis. Good Luck Jedeh..!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...