Saturday, 17 November 2012

Zaman Menulis Blog Masih Belum Berakhir

Assalaaaaaamualaikum..~!!

Dah lama aku x update blog. Biasanya aku akan menulis pakai lapot Mama Eta. Tapi lapot tu ada problem sikit. Nak hntr repair pun malas. Malas sebab rasa keperluan kat lapot tu macam dah kurang. Kalau setakat nak online, aku ada iPad, Mama Eta lak ada telefon pintar (fuiyo, power). Tapi nak menulis blog pakai 2 gajet ni, xbest mcm pakai lapot.

Satu lagi pilihan aku untuk update blog, dengan cara pakai pc office. Tapi laa ni, agak sibuk dengan program sana sini + kekurangan idea = xnak menulis.

Ada satu ketika tu aku terbaca kat surat khabar, katanya "zaman blog dah berlalu". Aku pun hampir bersetuju dengan kenyataan tu. Kadar pembaca blog aku pun makin menurun dari hari ke hari. Terlintas dalam hati aku nak tamatkan aktiviti menulis blog.

Tapi hari ni aku ubah fikiran. Aku fikir zaman blog tak berlalu pun sebenarnya. Diari Papa Deh ni pada aku, ruang untuk aku mencatit memori sendiri untuk kenangan sendiri & mungkin bacaan sendiri gak pada masa akan datang. Biarlah kalau orang tak minat nak baca pun, apa ada hal kan :) Tapi bila ada yang berminat nak baca, itu bonus!

Apa cerita baru kami sekeluarga? Hari ni 17 November 2012. Alhamdulillah kami sekeluarga kekal berbahagia & In Shaa Allah buat selama-lamanya.

Musyrif Ziqri, 14 bulan. Besar dah tapi Mama Eta & aku masih layan Ziqri macam baby. Mungkin sebab Ziqri masih belum berjalan. Ziqri tengah berusaha lagi, selangkah demi selangkah. Rekod peribadi dia yang aku dapat kira adalah dalam 10 langkah. Hehe. In Shaa Allah xlama lagi pandailah anak ayah ni berjalan.

Mama Eta dah makin kurus. Impian dia nak tengok berat badan start dengan angka 4 dah tercapai. Nak lagi tepat, 49 kg. Haha, kool..! Kami diet sama-sama. Aku xrancang pun nak diet ni. Cuma sebagai tanda sokongan pada isteri, aku pun tumpang sekaki. Alhamdulillah, aku dah turun 7kg sekarang berbanding dengan berat badan masa lepas raya Aidilfitri hari tu. Tak perlu bersenam, cuma kena kawal pengambilan kalori & pastikan perut tak lapar. Target aku nak turunkan berat badan sampai cecah BMI 22. In Shaa Allah.

Emak aku lak baru je balik daripada bercuti kat Istanbul & Dubai. Lama gak mak pergi, 5-15 November. Seronoknya. Teringin gak nak join. Tapi memandangkan tarikh tu bertembung dengan salah satu program besar pejabat aku, jadi kenalah kerja didahulukan :p Err, kalau tak kena kerja pun xleh nak g kot sbb xde duit. Haha.

BIL aku pun dah kahwin baru-baru ni. Alhamdulillah dengan sekali lafaz je pada 9/11/12, dia sah jadi seorang suami. Tapi nikah gantung. Kenduri kahwin pada 2 & 9/12/12. Jemputlah datang ye. Hehe. Satu kes yang xleh aku lupa time hari nikah tu, bila Tok Kadi buat kuiz agama kat BIL. Well, selalunya soalan bocor adalah "sebutkan rukun NIKAH". Ye, memang Tok Kadi ada tanya soalan tu gak. Tapi dia tanya gak "sebutkan rukun MANDI HADAS BESAR". Hahaha. Garu kepala.

4 comments:

  1. masih baca blog bro..

    ReplyDelete
  2. Haha. Siapa gerangan Encik Anon ni..?

    ReplyDelete
  3. mmg selama ni menulis blog pun utk satisfaction sendiri & untuk rujukan masa akan datang. haha. kalau ada readers tu kira bonus :PP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Wani. Aku kena betulkan niat balik. Hehe.

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...